martes, 14 de junio de 2011

El bloc: una gran eina de treball (2n any)

Com ja haureu pogut observar al llarg d’aquests dos anys d’elaboració del meu e-portafoli, sóc una gran defensora del bloc i m’apassiona penjar notícies, elaborar fons creatius, cercar informació per documentar-la i llavors contrastar-la, etc.

Personalment, puc dir que en aquest segon any he aprés moltes coses noves a través del bloc com per exemple; a fer servir l’eina Glogster en la qual hem penjat treballs relacionats amb l’assignatura de Representació escènica (obra de teatre “Un dia de emociones para Alana”), l’eina Picture Trail amb la qual he aprés a fer més vistoses les meves imatges, he aprés a crear Vokis que he emprat per presentar els diferents blocs, m’he obert un compte en la xarxa social Twitter per tal de twittejar amb professors i altres professionals, he aprés a passar música de MP3 a WAF per tal d’adjuntar-la a un Power Point perquè tingués àudio, he aprés a fer servir el Movie Maker, he aprés a realitzar reflexions més profundes, i he comentat blocs de companyes, entre d’altres moltes coses.

A més a més, he de confessar que aquest segon any, el bloc ha estat una de les satisfaccions més grans que he tingut durant la carrera. Això és així, perquè per a l’assignatura de Desenvolupament i Educació Socioemocional vam haver d’elaborar una carpeta d’aprenentatge a través de la qual documentar i reflectir tota la feina feta durant aquesta. La veritat, és que estic molt orgullosa del treball que he realitzat i per això hi vull deixar constància en aquestes línies.

No obstant això, com en tot, sempre hi ha aspectes negatius o, si més no, com diu la nostra tutora Gemma, “menys positius”. És per això, que he d’advertir sobre altres experiències una mica més amargues, viscudes amb el bloc. Per exemple, de vegades m’ha passat que se m’ha esborrat alguna notícia o que se m’han mogut algunes imatges o línies, etc. però tot relacionat amb problemes tècnics i res que no es pugui solucionar amb una mica de pràctica i paciència. També he de dir, com pot passar amb qualsevol altra eina, que la tecnologia de vegades falla i es produeixen errors en el sistema. En el meu cas, em vaig dur un gran ensurt el dia que de sobte la clau d’accés al meu bloc donava error i no em deixava entrar; semblava que m’ho agüessin haquetjat!. Finalment, i per sort, gràcies a l’ajuda d’una companya (Marta), ho vaig aconseguir solucionar.

És per tot això, i amb l’objectiu principal de millorar, sempre millorar, que personalment em proposo fer còpies de seguretat d’aquells blocs que tinc acabats per tal de preservar la meva informació i que no es perdi mai. De fet, ja ho estic fent i és una altra cosa que he aprés a fer gràcies al bloc. Així és que, estimat aventurer que encara no t’has decidit, et diré que gràcies al bloc aprendràs de tot relacionat amb les TICs, sempre i quan ho facis amb amor i creient en que allò que fas té sentit. Per tant, endinsa’t ja!.

A continuació, m'agradaria deixar constància d'una imatge molt significativa que he trobat per la xarxa, i que reflecteix d'una manera molt clara i visual tots els beneficis que l'elaboració d'un 'e-portafoli pot aportar en l'aprenentatge dels estudiants. Espero que us agradi!



També m'agradaria deixar constància d'un vídeo que ens va mostrar la nostra tutora, Gemma, l'any passat i que he recuperat ara per mostrar-vos el sentit i significat de la competència d'APRENDE a APRENDRE. Espero que us agradi.





I per últim, recorda que aquí... TOTHOM HI TÉ CABUDA!!


lunes, 19 de julio de 2010

El bloc: una gran eina de treball (1er any)

En aquesta nova entrada, vull fer una petita valoració personal sobre la utilització del bloc als meus estudis de grau.

Segons la meva opinió, el bloc ha estat una gran eina de treball que m'ha servit per a millorar i afavorir el meu autoaprenentatge. A més a més, ha suposat un mitjà excel•lent de comunicació online a través del qual m'he pogut comunicar, participar activament, intercanviar opinions, investigar i debatre tant amb els meus companys com amb altres persones molt interessants.

Possiblement, als inicis aquesta era una nova eina que podia presentar-se com una càrrega més de feina però, essent sincera, estic molt contenta d'haver passat per aquesta etapa perquè ara puc comprendre totes les avantatges que aquesta ha suposat per a mi. Tal i com afirma la nostra tutora Gemma Tur Ferrer: "El camí és llarg, i potser el treball que farem serà major que la recompensa que obtindrem, però sense dubte val la pena fer-ho".

En definitiva, he de dir que animo a tots i totes les noves persones que estiguin iniciat aquest camí perquè el bloc, a banda de les grans oportunitats d'aprenentatge que crea, és una gran eina que serveix per a documentar tota la feina que realitzarem al llarg de tota la nostra vida d'aprenentatge.

Molts d'ànims a tothom perquè val la pena adentrar-s'hi!! :D


Aquí us deixo unes vinyetes molt maques sobre les 5 etapes de la vida per les que passa un blogger:








viernes, 30 de octubre de 2009

El tipus de mestra que VOLDRIA SER...

Com ja sabem, al llarg de la història i com a conseqüència dels diferents sistemes educatius implantats, s’han anat succeint diversos models de mestres a les escoles. Com tots aquells que s'adentrin en aquest mon, a mi m'agradaria ser la millor mestra.

És molt difícil concretar un receptari amb els requisits idonis per a ser un bon mestre. Ans al contrari, sí podem definir explícitament com seria un mal mestre o, tan mateix, qui no hauria de ser-ho. D’aquesta manera, podem dir que no pot ser mestre aquell que no accepta la diversitat per qüestions de raça o condició social, no pot ser mestre qui no es preocupi per l’aprenentatge dels nens que té al seu càrrec, no pot ser mestre qui no confia en les capacitats del nen o que el deixa com a “cosa perduda” si presenta algun tipus de patologia com per exemple un retràs intel•lectual i, per suposat, no pot ser mestre qui no veu la necessitat de canvi en per a una societat millor.

No obstant això, el tipus de mestre que m’agradaria arribar a ser _ i dic “arribar a ser” perquè pens que el Grau d’Educació Infantil tan sols és el camí d’inici davant tota una vida d’aprenentatge, actualització i estudi per a la formació d’un bon mestre_ és aquell que és es posa en el lloc del nen; que respon a les demandes dels infants; que acompanya al nen al llarg del seu procés d'aprenentatge perquè sàpiga que no hi està sol; que accepta la diversitat; que crea un espai on els nens es sentin segurs; que creu en les capacitat de l’alumne i les fomenta; que sap diferenciar entre l’acció i la persona dient: <<has fet una cosa lletja, tu que ets un bon nen>> i no pas <<ets lleig>> Tal i com exposa el llibre Va de mestres; que ajuda a l’infant en la construcció dels seu aprenentatge; que inculca l’interès per l’aprenentatge; que deixa temps per al joc; que és creativa i innovadora dia a dia. I, sobre tot, que inculqui els tres objectius fonamentals de tot procés educatiu que són: <<La intel·ligència, és a dir, fomentar el sentit de la curiositat i formar-los una consciència ecològica per tal que tractin amb cura el mon en que viuen; la bondat, és a dir, educar per a la pau, la convivència, la solidaritat i el respecte tot i construint una escola càlida; i, per últim, la felicitat, tot i creant un espai on els nens siguin feliços. >> Tal i com exposa el llibre Va de Mestres.

Però, sense dubte, el tipus de mestra que voldria ser és aquella que mira si els nens porten l’esmorzà i estan nets, és a dir, si tenen conbertes les necesitats bàsiques; aquell que els dona un petó quan es fan mal; aquell que els transmet la motivació, la passió i l’amor per aprendre; aquell que s’omple de goig quan el nen ha après la elecció gràcies a ell; aquell que compren al nen; i, en definitiva, aquell que és més humà i que gràcies a això serà recordat de forma grata per l’alumne quan aquest sigui major ja que, al cap i a la fi, tractem amb personetes. 

lunes, 26 de octubre de 2009

PRESENTACIÓ!






Holaaa a tothom i bon dia!! :D

Sóc la Nieves, tinc 18 anys i sóc alumna de nou Grau d'Educació Infantil a la UIB (seu d'Eivissa). Espero que us agradi el meu blog i, en definitiva, que hi hagi molts de seguidors! jeje

Crec que aquest projecte, encara que sigui costós, al cap i a la fi ens servirà per sentir-nos molt orgullosos de nosaltres mateixos quan veiem al final tots els treballs i projectes que hem fet al llarg de la carrera. I, a més a més, ens serà molt útil de cara al Treball de Fi de Grau.

Les meves expectatives davant aquest Grau, són molt positives. Espero poder acabar amb bones notes i treballar en una escola amb els nens, què és el que més m'agrada.

Molts petons i ànim! :D

Nieves.


Aquí teniu l'enllaç a la Universitat en la que estic cursant els meus estudis de GRAU d'Educació Infantil, la Universitat de les Illes Balears (UIB):